Våra tretton fantastiska hotell

Winn Hotel Group äger, driver och utvecklar idag tretton fantastiska hotell. Bland dem ryms allt från Whiteguide-utnämnda slott och herrgårdar på landsbygden till designprisade, centrala nybyggen i några av Sveriges största städer. Oavsett vilket hotell du besöker är vår mission: ”Vi ska vara omtalade för att vi bemöter våra gäster, och varandra, på ett precis lika proffsigt och personligt sätt överallt”.

Multibrand
Winn Hotel Group har en av sina viktiga grundpelare i Multibrandstrategin, vilken innebär att varje hotell flaggas under det varumärke som bäst bidrar till att optimera hotellets verksamhet och avkastning.

Genom att samarbeta med etablerade hotellkedjor via franchiseavtal får hotellen tillgång till välkända varumärken som stärker hotellens egna identiteter utifrån fysiska förutsättningar och marknad.

Bedömningen kring varumärkestillhörighet har gjorts utifrån hotellens stil och karaktär, konkurrenssituation och behovet från marknaden. Hotellen åtnjuter via avtal med respektive partner ett välkänt och starkt varumärke såväl som övergripande system för stamgästkort, centrala kundavtal, distributionskanaler och inköpsfunktioner.

Varumärkesvalet har stärkt hotellens egna identiteter och är en viktig del av Winn Hotel Groups framgång. Koncernen samarbetar sedan flera år tillbaka med Nordic Choice Hotels, The Carlson Rezidor Hotel Group och Svenska Möten.