12 hotell
En identitet

Winn Hotel Group äger, driver och utvecklar hotell. Var och ett med sin egen nisch, men alla drivna med samma målsättning – att skapa bästa möjliga hotellvistelse. Landsbygd eller stadskärna. Rustik herrgård eller modernt designhotell. På ett Winnhotell får både besökare och medarbetare ett bemötande där proffsighet och personlighet balanseras på ett bra sätt.

Multibrand

Winn Hotel Group har en av sina viktiga grundpelare i Multibrandstrategin, vilken innebär att varje hotell flaggas under det varumärke som bäst bidrar till att optimera hotellets verksamhet och avkastning.

 

Detta gör vi dels genom att utveckla våra egna varumärken, samt genom samarbeten med etablerade hotellkedjor via franchiseavtal. Då får hotellen tillgång till välkända varumärken som stärker hotellens egna identiteter utifrån fysiska förutsättningar och marknad.

Bedömningen kring varumärkestillhörighet har gjorts utifrån hotellens stil och karaktär, konkurrenssituation och behovet från marknaden. Hotellen åtnjuter via avtal med respektive partner ett välkänt och starkt varumärke såväl som övergripande system för stamgästkort, centrala kundavtal, distributionskanaler och inköpsfunktioner.

 

Varumärkesvalet har stärkt hotellens egna identiteter och är en viktig del av Winn Hotel Groups framgång. Koncernen samarbetar sedan flera år tillbaka med Strawberry och Radisson Hotel Group. I tillägg driver vi erkända egna hotellvarumärken som Högbo Brukshotell, Såstaholm Hotell och Konferens, Bjertorp Slott samt Lundsbrunn.

Hotellen