Multibrand

En mycket viktig del i vår unika position är att vi arbetar med en så kallad ”multibrandstrategi”. Det kan beskrivas som att vi flaggar varje hotell under det varumärke som bäst bidrar till att optimera hotellets verksamhet och avkastning.

Även här ligger affärshemligheten en bit under ytan. I vår värld är det inte varumärket som gör upplevelsen, det är upplevelsen som gör varumärket. Och när andra hotellföretag lägger stora resurser på att utveckla effektiva affärssystem, koncentrerar vi oss på att sätta de upplevda värdena i system. Våra varumärkespartners idag är: Radisson Hotel Group och Strawberry med deras underliggande varumärken.

Winn Hotel Group är något så ovanligt som ett varumärke som stärker andra varumärken. Vår specialitet är att driva hotell på ett sätt som skapar nöjda medarbetare och gäster. Och med vårt utpräglade fokus på de inre värdena, har företag som på papperet är konkurrenter blivit våra samarbetspartners.

 

Vi driver idag hotell åt flera av Nordens ledande hotellkedjor. Genom att kombinera deras varumärken och affärssystem med vår affärs- och medarbetarfilosofi, skapar vi tillsammans hotellupplevelser utöver det vanliga, både för medarbetare och gäster. Eller som vi brukar säga: ”Winn-Winn”.